Stručné netechnické shrnutí údajů uvedených v
žádosti
Pro zařízení Lakovna kompletních karosérií
bylo vydáno integrované povolení pod č.j.
ZP/1817/03-Mt-P ze dne 1. září 2003 ve znění
rozhodnutí č.j. ZP/1817/03-Mt-P1, ze dne 10. října 2003 a rozhodnutí o změně
integrovaného povolení č.j. 17649/ZP/06 - Mt-P ze dne 8. září
2006 a č.j. 16636/ZP/07-Mt-P ze dne 16. listopadu 2007 podle
zákona 76/2002 Sb., o integrované prevenci (dále jen „integrované povolení”). V
rámci zpracování oznámení EIA v roce 2000 a následného integrovaného povolování
byla nepřesně odhadnuta spotřeba rozpouštědel v lakovně na 691 t/rok resp. 705
t/rok tj. průměrná specifická spotřeba 3,8 kg/karoserii resp. 3,9 kg/karoserii.
V loňském roce bylo dosaženo spotřeby 704 t již při výrobě 596 karoserií/den
tzn. 4,7 kg/karoserii. Vzhledem k tomu, že v letošním roce průměrná denní
produkce pravděpodobně překročí 700 karoserií/den hrozí překročení povolené
spotřeby rozpouštědel. Rozdíl mezi plánovanou a skutečnou specifickou spotřebou
rozpouštědel činí cca 20 %, což by znamenalo pro produkci 720 karoserií/den
spotřebu 846 t/rok. Nízký odhad spotřeby rozpouštědel byl patrně zapříčiněn
chybou, ke které došlo již při zpracování EIA, která byla zpracována pro
kapacitu 600 karoserií/den + 20%. Ve výpočtu spotřeby rozpouštědel patrně
nebylo započteno oněch +20%. Vzhledem k tomu, že pro životní prostředí je
rozhodující emitované nikoli spotřebované množství VOC, které v roce 2007 při
produkci 596 karoserií/den činilo 385,7 t a je tak oproti emisím plánovaným v
EIA (422,5 t) nižší a vzhledem k tomu, že limitní specifická výrobní emise 45 g
VOC na m2 olakované plochy je plněna s rezervou ( v roce 2007 činila 31,84
g/m2) a každoročně dochází k jejímu snižování (v roce 2006 činila 35,35 g/m2)
se domníváme, že se nejedná o změnu podstatnou ve smyslu zákona o integrované
prevenci. Vzhledem k výše uvedenému a vzhledem k úsporným opatřením žádáme o
změnu integrovaného povolení ve smyslu zvýšení povolené spotřeby rozpouštědel
na 800 t.
|