Změna spočívá především v navýšení roční zpracovatelské kapacity zařízení z 248 000 t odpadů na 260 000 t odpadů, kterou dojde k navýšení celkové přímé dopravy přivážející odpad do zařízení o cca 2 500 t (zbytek pokryje návoz výmětů z třídící linky ze sousedícího areálu „Svoz“). Nárůst emisí z takto vyvolané dopravy bude částečně kompenzován využitím elektro vozů a vozů na CNG určených pro návoz odpadů. Z předložené příspěvkové rozptylové studie „Navýšení kapacit zařízení SAKO Brno, a.s. na ul. Jedovnická, Brno (SAKO Brno, a.s. - ZEVO, sběrný dvůr)“ (Mgr. Daniela Fogašová, Bucek s.r.o., Brno, září 2024) vyplývá, že imisní příspěvky vyvolané provozem hodnoceného záměru jsou poměrně nízké a v součtu se současným imisním pozadím nezpůsobí u žádné sledované škodliviny překročení jejího zákonného imisního limitu a nepředstavují tak významné riziko pro životní prostředí ani veřejné zdraví. Krajský úřad pro záměr „Optimalizace provozu a logistiky v průmyslovém areálu na ul. Jedovnická v Brně“, který zahrnoval i navýšení zpracovatelské kapacity zařízení, provedl zjišťovací řízení dle zákona o posuzování vlivů na životní prostředí se závěrem, že daný záměr nemůže mít významný vliv na životní prostředí.
Navýšení zpracovatelské kapacity bylo spolu se změnou technologického prostředku používaného pro proplach vápenných cest, úpravou počtu vnitřních průvodek pro odpad kat. č. 18 01 03* soustřeďovaný ve velkoobjemovém kontejneru (ze 2 na 1 ks), změnou v představenstvu, a doplněním údajů o emisích za rok 2024, zapracováno do předložených aktualizovaných provozních řádů zařízení zpracovaných v souladu se zákonem o odpadech a zákonem o ochraně ovzduší. Současně byl z důvodu dokončení nové linky chemické úpravny vod aktualizován havarijní plán. Dále byla do integrovaného povolení doplněna podmínka týkající se zprovoznění železniční vlečky pro dopravu části odpadu do zařízení, a to v termínu od 01.01.2027.